Συναδέλφισσες και συνάδελφοι
Το νεοφιλελεύθερο καπιταλιστικό “επιτελικό” κράτος παρέδωσε για άλλη μια φορά τα πάντα στο έλεος των δυνάμεων του χιονιά, όπως έκανε και με κάθε άλλη δύναμη της φύσης με πυρκαγιές, πλημμύρες, σεισμούς αλλά και με την πανδημία. Χαρακτηρίζει κάθε φυσικό φαινόμενο “ακραίο” για να δικαιολογήσει με αυτόν τον τρόπο την αποψίλωση από προσωπικό και υποδομές λόγω υποχρηματοδότησης την κάθε δημόσια υπηρεσία ή το ξεπούλημά της στον ιδιωτικό τομέα όπου όμως λειτουργεί η λογική του κέρδους και μόνο.
Η περίπτωση της κακοκαιρίας “Ελπίδα” ήταν χαρακτηριστική. Εγκλωβίστηκαν άνθρωποι ακόμη και στο κέντρο της πρωτεύουσας μένοντας αβοήθητοι για ώρες ή μέρες. Δρόμοι κλειστοί σε όλη την Αττική, κλειστή η Κατεχάκη, η Μαραθώνος, η Μεσογείων για ώρες και η ιδιωτική Αττική Οδός με χιλιάδες ανθρώπους εγκλωβισμένους για μέρες (!) χωρίς καμιά βοήθεια! Επιβάτες της ιδιωτικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρατημένοι μετά από ατύχημα με τραίνο στα χιόνια με την εταιρία να μην αναλαμβάνει ευθύνες. ΜΜΜ με ελάχιστα ή και καθόλου δρομολόγια. Νοσοκομεία χωρίς πρόσβαση (και διαφυγή) όπως το Σωτηρία, το Σισμανόγλειο, το Παίδων Πεντέλης. Υγειονομικό προσωπικό με ατέλειωτες ώρες βάρδιας, ασθενείς χωρίς φαγητό και φάρμακα. Ολόκληρες περιοχές χωρίς ρεύμα και θέρμανση για ώρες ή και μέρες. Δημόσιες υπηρεσίες και καταστήματα απροσπέλαστα…
Τα σχολεία απροσπέλαστα κι αυτά και κλειστά. Έριξε χιόνι μιας ημέρας κι έκλεισαν τα σχολεία για μια εβδομάδα! Γιατί σύμφωνα με κυβέρνηση, περιφέρεια και δήμους τα προβλήματα μετακίνησης και πρόσβασης εκπαιδευτικών και μαθητών, τα προβλήματα θέρμανσης, αλλά και οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες για να λειτουργούν τα σχολεία με ανοιχτά παράθυρα -το πρωτοποριακό” μέτρο της κυβέρνησης για την πανδημία- δεν επέτρεπαν τη λειτουργία τους! Και αμέσως βρήκε το Υπουργείο το γνωστό πια φάρμακο δια “πάσαν νόσον ...” της εκπαίδευσης , την τηλεκπαίδευση. Ακολούθησε ένα διάλειμμα αργίας δύο ημερών για “τον κακό μας τον καιρό” και μετά ξανά τηλεκπαίδευση. Μάλιστα από το ΥΠΑΙΘ υπήρξαν ακόμη και απειλές, φακέλωμα όποιου εκπαιδευτικού “δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις”, ακόμη και προσωπικά τηλεφωνήματα του Γ.Γ. του υπουργείου Κόπτση σε εκπαιδευτικούς για τρομοκράτησή τους!
Και οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών από κοντά...
Από την πρώτη στιγμή αναγνώρισαν την τηλεκπαίδευση με πρόσχημα το να σταθούμε δίπλα στους μαθητές μας με κάθε τίμημα. Καμιά συζήτηση για εργασιακά δικαιώματα, επιπτώσεις στα παιδιά, τεχνολογικό εξοπλισμό, προσωπικά δεδομένα, επιμόρφωση...
Και ξαφνικά μετά από μήνες και μήνες τηλεκπαίδευσης (ή μήπως να λέγαμε και τηλεργασίας; Γιατί στο μεταξύ έβγαλε κι έναν νόμο η κυβέρνηση για την τηλεργασία από μόνη της) ξύπνησαν και οι Ομοσπονδίες και έβγαλαν ανακοινώσεις.
Μας είπαν ότι:
το Υπουργείο Παιδείας:
δεν έχει συμμορφωθεί με τις ενστάσεις-καταγγελίες της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σχετικά με την εκμετάλλευση των δεδομένων μας, εκπαιδευτικών και μαθητών, από την εταιρία CISCO.
δεν έχει δώσει τον κατάλληλο τεχνολογικό εξοπλισμό σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες για τηλεκπαίδευση από το σπίτι ή από το σχολείο,
ότι ένα μέρος των μαθητών/τριών θα μείνουν εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας,
ότι τα σχολεία δεν είναι προσβάσιμα
ότι το ενδιαφέρον του Υπουργείου για τα κενά είναι υποκριτικό, αφού είναι χιλιάδες οι ώρες που χάνονται λόγω των λειτουργικών κενών και των κενών covid
ότι η τηλεκπαίδευση μπορεί να γίνεται μόνο για λόγους που επιβάλλει η πανδημία και
ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία
στο τέλος μας κάλεσαν να πάμε στα σχολεία μας, αν έχουμε πρόσβαση σε αυτά, και να κάνουμε τηλεκπαίδευση! Δηλαδή, αν έχουμε πρόσβαση στα σχολεία μας -αυτό το αποφασίζει ο/η κάθε εκπαιδευτικός με ατομική του/της ευθύνη- λύνονται όλα τα προβλήματα που έχει η τηλεκπαίδευση και θα τη νομιμοποιήσουμε;
Τι πρέπει να πούμε καθαρά;
► Ότι τόσο η κυβέρνηση όσο και η Περιφερειακή και η Τοπική Αυτοδιοίκηση στάθηκαν ανίκανες να διαχειριστούν τον χιονιά που ήξεραν από πολλές μέρες πριν ότι θα ΄ρθει και καμάρωναν στα κανάλια για την «ετοιμότητά» τους. Ας μας πουν τι ακριβώς έκαναν για να τα κρατήσουν ανοιχτά; Τι ακριβώς έκαναν για να κρατήσουν τους δρόμους ανοιχτούς; Τι έκαναν για να αντιμετωπιστεί η πανδημία στα σχολεία;
Πέρασε μια εβδομάδα και δεν μπόρεσαν να εγγυηθούν ούτε για την προσβασιμότητα των
σχολείων, ούτε για τη θέρμανσή τους, ούτε για τα υγειονομικά του πρωτόκολλα.
► Ότι το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση καθόλου δεν ενδιαφέρονται για την παιδεία και την
παροχή εκπαίδευσης. Ίσα ίσα εφαρμόζοντας τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της διαλύει την παιδεία
όπως και την υγεία και κάθε δημόσια υπηρεσία και τα δίνει κομμάτι κομμάτι σε ιδιώτες
καπιταλιστές για να βγάλουν ζεστό χρήμα. Εκεί, άλλωστε, στοχεύει και κάθε προσπάθεια όλων των
μέχρι τώρα κυβερνήσεων για να εφαρμοστεί η αξιολόγηση.
► Ότι τα σχολεία δεν λειτουργούσαν ήδη όπως πρέπει, γιατί από την αρχή της χρονιάς μέχρι τώρα
υπάρχουν χιλιάδες λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών τα οποία το ΥΠΑΙΘ δεν καλύπτει, γιατί δεν
κάνει τους διορισμούς που απαιτούνται. Σε αυτά προστίθενται και τα κενά των εκπαιδευτικών
λόγω covid που επίσης δεν καλύπτονται, γιατί δεν κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις
αναπληρωτών.
► Ότι το ΥΠΑΙΘ διατάσσει τηλεκπαίδευση έχοντας το ίδιο κλείσει τα σχολεία και αδιαφορώντας για το γεγονός ότι όχι μόνο δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία, αλλά δημιουργεί στα παιδιά ένα σωρό προβλήματα (όπως φάνηκε και πέρσι άλλωστε) σε σχέση με τη γνωστική, την
ψυχολογική και την νοητική τους ανάπτυξη αλλά και την κοινωνικοποίησή τους. Ακόμη όμως και σαν λύση έκτακτης ανάγκης η τηλεκπαίδευση δεν προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών
κι εκπαιδευτικών, ενώ ένα μέρος των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών δεν έχουν πρόσβαση
σε αυτή και άρα καταπατάται το δικαίωμα για ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην
εκπαίδευση. Μήπως όμως ενδιαφέρθηκε το υπουργείο για την ποιότητα της τηλεκπαίδευσης;
Ούτε δική του πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης έκανε, ούτε κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό ετοίμασε, ούτε επιμόρφωσε τους εκπαιδευτικούς όπως θα έπρεπε. Εκτός αν θεωρήσουμε τηλεκπαίδευση το να καθόμαστε εκπαιδευτικοί και μαθητές άπραγοι μπροστά σε μια οθόνη.
ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, λοιπόν, αντί να καλούν τους εκπαιδευτικούς να πάνε στα σχολεία για να κάνουν τηλεκπαίδευση θα έπρεπε να εγκαλούν την κυβέρνηση, την Περιφέρεια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση που δεν πήραν την ευθύνη και τα απαραίτητα μέτρα ώστε να καταστήσουν τα σχολεία και τα νηπιαγωγεία προσβάσιμα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να γίνει το μάθημα τουλάχιστον Πέμπτη και Παρασκευή δια ζώσης! Θα έπρεπε να καλεί όσους εκπαιδευτικούς και γονείς έχουν πρόσβαση να κάνουν παραστάσεις διαμαρτυρίας στους αρμόδιους φορείς ώστε να πράξουν ό,τι ήταν αναγκαίο, ώστε να ανοίξουν τα σχολεία για όλους με ασφάλεια. Όχι να κουκουλώνει τις ευθύνες της κυβέρνησης και των υπολοίπων και να καλεί τους εκπαιδευτικούς μαζί με την Κεραμέως και τον Κόπτση να κάνουν τηλεκπαίδευση!
Αλήθεια, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ θεωρούν ότι είναι ατομική μας ευθύνη να αποφασίσουμε αν τα σχολεία είναι προσβάσιμα ή όχι; Είναι υπέρ του να δίνονται χωρίς τη συναίνεσή μας τα προσωπικά μας δεδομένα σε μια ιδιωτική εταιρεία για να βγάλει κέρδος; Μας καλούν στα αλήθεια να αποκλείσουμε κάποιους μαθητές και μαθήτριές μας από την όποιου είδους εκπαιδευτική διαδικασία; Μπορούν να στηρίζουν ακόμη αυτό το εκπαιδευτικό έκτρωμα που λέγεται τηλεκπαίδευση μετά τα καταστροφικά αποτελέσματα για τα παιδιά που είδαμε μέσα στην πανδημία;
Η τηλεκπαίδευση
δεν είναι εκπαίδευση!
Δε θα επιτρέψουμε
ούτε να νομιμοποιηθεί ούτε να μονιμοποιηθεί!
Δε θα επιτρέψουμε την απόλυτη διάλυση
του δημόσιου σχολείου, το πέταγμα των
μαθητών στον μορφωτικό Καιάδα της εξ
αποστάσεως.Λέμε λοιπόν ξεκάθαρα: Ούτε
να το σκέφτεστε!
Δυστυχώς αυτό που προβάλλεται κυρίως σαν αίτημα -κι αυτό όχι μόνο από τις ομοσπονδίες μας αλλά κι από πολλές παρατάξεις- είναι η έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού προκειμένου να γίνει εφικτή η τηλεκπαίδευση! Πατώντας δε το ΥΠΑΙΘ πάνω σε αυτό το αίτημα αποφάσισε -μέσα στα πλαίσια του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους 140.000.000 € με χρηματοδότηση από το ταμείο ανάκαμψης- να δώσει σε κάθε εκπαιδευτικό ένα voucher των 200 ευρώ, για να αγοράσει tablet, laptop ή desktop και να δώσει με αυτόν τον τρόπο άλλοθι στον εαυτό της ότι το έλυσε κι αυτό το πρόβλημα!
Όμως εμείς αρνούμαστε να δώσουμε άλλοθι στην απαράδεκτη νεοφιλελεύθερη πολιτική των voucher, που στοχεύει στο να διώξει το κράτος και η κυβέρνηση από πάνω τους την ευθύνη για επαρκή χρηματοδότηση της δημόσιας παιδείας. Ο τεχνολογικός εξοπλισμός όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης είναι απαραίτητος πρώτα από όλα για τη δια ζώσης διδασκαλία και δεν αφορά την τηλεκπαίδευση. Είναι απαράδεκτο την εποχή της τεχνολογικής επανάστασης να μην υπάρχουν στη διάθεση όλων των εκπαιδευτικών δομών ούτε τα απαραίτητα τεχνολογικά μέσα. Είναι δε εκ του πονηρού η διάθεση των voucher αποκλειστικά προσωπικά σε κάθε εκπαιδευτικό, για να κάνει όταν του ζητηθεί τηλεκπαίδευση από το σπίτι του. Έτσι γλιτώνουν και τα έξοδα θέρμανσης, καθαριότητας κλπ των σχολικών κτιρίων. Με το voucher των 200 ευρώ όμως δίνουν και χρήμα στην αγορά και κυρίως το δικό μας, γιατί, βέβαια, δεν είναι δυνατό να πιστεύει κανείς ότι αυτά τα χρήματα επαρκούν. Πάλι ατομική ευθύνη πάλι εμείς θα την πληρώσουμε τη νύφη! Τη στιγμή, μάλιστα, που οι επόπτες/θεματοδότες του ελληνικού διαγωνισμού PISA θα παίρνουν έως το 2023 μισθό 2.200 ευρώ! Τη στιγμή που ταϊζουν με εκατομμύρια τον ιδιωτικό τομέα της υγείας, των καναλιών, της παιδείας κλπ. Τη στιγμή που δίνουν δισεκατομμύρια για στρατιωτικούς εξοπλισμούς -η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε στρατιωτικούς εξοπλισμούς μετά τη Γαλλία.
Η εκπαίδευση για να λειτουργήσει σωστά χρειάζεται σύγχρονες κτιριακές υποδομές, επαρκές, μόνιμο προσωπικό, τεχνολογικό εξοπλισμό, εποπτικά υλικά και σύγχρονα ενιαία προγράμματα σπουδών. Για όλα αυτά χρειάζεται γενναία αύξηση της χρηματοδότησης για την παιδεία και αύξηση των μισθών των εργαζομένων στην εκπαίδευση. Με 200 αργύρια δεν θα εξαγοράσει το Υπουργείο την ανοχή και τη σιωπή μας ούτε θα κατευνάσει την αγανάκτησή μας για την περικοπή κατά το ένα τρίτο του μισθού μας στα χρόνια του μνημονίου, τα χαμένα τα δώρα του Πάσχα και των Χριστουγέννων, καθώς και το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης. Μια κατάσταση που συνεχίζεται ακόμα, παρά τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης για οικονομικά πλεονάσματα και ανάκαμψη, κατατάσσοντας τους μισθούς μας μεταξύ των χαμηλότερων στην Ευρώπη. Και ειδικά τώρα μπροστά στη νέα υποτίμηση του μισθού μας, με την ακρίβεια να καλπάζει ανεξέλεγκτα, με τους λογαριασμούς ενέργειας να διογκώνονται και να μειώνουν ακόμα περισσότερο τον ήδη χαμηλό μισθό μας και με τον πόλεμο στην Ουκρανία που χρησιμοποιείται πια και σαν άλλοθι για να εξοβελίσει τις όποιες σκέψεις για οικονομική ενίσχυση των εργαζομένων στο πυρ το εξώτερον!
ΑΣ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΑΛΛΟΘΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΜΑΣ.
Διεκδικούμε:
► Τα 140.000.000 € να διατεθούν στα σχολεία μας για τεχνολογικό εξοπλισμό και με δημόσιο απολογισμό του ΥΠΑΙΘ για τη διάθεση των χρημάτων (καμιά εμπιστοσύνη σε εταιρείες και μεσάζοντες).
► Πλήρη και ουσιαστική κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών με δωρεάν παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού από το ΥΠΑΙΘ,
► Ουσιαστική τεχνολογική κάλυψη και αναβάθμιση όλων των Δημόσιων Σχολείων της χώρας με σύγχρονους Η/Υ και επαρκή δίκτυα επικοινωνίας με δαπάνες της πολιτείας,
► Κατάργηση του νόμου για γενίκευση της εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης» σε περιστάσεις διαφορετικές από την πανδημία .
► Πλήρη και απόλυτη προστασία των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και μαθητών που υπάγονται σε καθεστώς τηλε – «εκπαίδευσης». Άμεση διαγραφή δεδομένων καμιά αποθήκευση μεταδεδομένων.
Σχόλια