ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!  

Για μια ακόμη φορά, οι εκπαιδευτικοί του δημόσιου σχολείου βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια κυβέρνηση που προσπαθεί να επιβάλει την περιβόητη «αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας», παρά τη μαζική απόρριψή της από τον κλάδο κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά με ποσοστά πάνω από 90% πανελλαδικά. Προσπαθούν να ξορκίσουν την οικτρή μοίρα που είχαν οι προηγούμενες κυβερνητικές απόπειρες με ένα μεγαλύτερο κλίμα τρομοκρατίας, που διαπερνά όλη τη διοικητική πυραμίδα της εκπαίδευσης, με απειλές για περικοπή μισθού και άλλες κυρώσεις. 

Σε κατάσταση πανικού μπροστά στο κύμα απόρριψης της αξιολόγησης από τους συλλόγους διδασκόντων. που δεν πτοήθηκαν από τις απειλές, επιστράτευσαν τη δικαστική εξουσία για να βγάλει «παράνομη» την απεργία – αποχή. Το μόνο που κατάφεραν ήταν να πεισμώσουν ακόμα περισσότερο τους εκπαιδευτικούς που συνέχισαν με μεγαλύτερη ορμή να καταθέτουν δηλώσεις απεργίας αποχής στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Σε μια ακόμα προσπάθεια τρομοκράτησης κατέστειλαν βάναυσα και απρόκλητα τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της 1ης Οκτωβρίου στο Σύνταγμα. Μάταια όμως. 

Δεν θα τους περάσει! 

Λέμε ΟΧΙ στην «αυτοαξιολόγηση», συμμετέχοντας μαζικά και αποφασιστικά στην απεργία-αποχή που έχουν κηρύξει οι ομοσπονδίες μας ΟΛΜΕ-ΔΟΕ, γιατί: 

  • Λέμε ΝΑΙ στην υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και του ωραρίου μας: Η διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης» συνεπάγεται έναν τεράστιο όγκο ανούσιας γραφειοκρατικής δουλειάς, ενώ βέβαια για τις φόρμες και τα «κουτάκια» της απαιτείται όχι μόνο συμπλήρωση αλλά και «τεκμηρίωση». Συνολικά μέσα στη σχολική χρονιά, οι συνεδριάσεις των ομάδων για τους διάφορους «δείκτες», μαζί με τις συναντήσεις με κάθε είδους συντονιστές, «μέντορες» κ.λπ., ανέρχονται σε δεκάδες απογεύματα! Γα όλα αυτά, αλλά και για την ατομική αξιολόγηση που ακολουθεί, όχι μόνο δεν επαρκεί το σχολικό ωράριο 8-2, αλλά ίσως ούτε ένα καθημερινό πλήρες οχτάωρο! 
  • Λέμε ΝΑΙ στην υπεράσπιση του δημόσιου δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου: Η αξιολόγηση είναι ο πολιορκητικός κριός για την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, δηλαδή τη λειτουργία της ουσιαστικά σαν εταιρεία και την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. “Master plan”, “brand name”, «εισροές-εκροές» και άλλοι «μοντέρνοι» όροι από τη ζούγκλα της «ελεύθερης» αγοράς αντικαθιστούν κάθε έννοια παιδαγωγικής, ενώ η ολόπλευρη μόρφωση αντικαθίσταται από κβάντα «δεξιοτήτων». Το κράτος αποποιείται κάθε ευθύνη για την εκπαίδευση, (ποδοπατώντας και το άρθρο 16 του Συντάγματος), δείχνοντας με το δάχτυλο και ενοχοποιώντας για τα πάντα τους εκπαιδευτικούς, στο πλαίσιο της περιβόητης «ατομικής ευθύνης». Το «αυτόνομο» σχολείο θα είναι υποχρεωμένο να βρίσκει «πόρους» για την επιβίωσή του, με χορηγίες και εράνους, να αντιμετωπίζει γονείς και μαθητές ως πελάτες, που θα το χρηματοδοτούν μέσω «κουπονιών». Τα σχολεία που δεν θα μπορούν να αντεπεξέλθουν οικονομικά θα οδηγούνται σε κλείσιμο, συμπαρασύροντας στην ανεργία το σύνολο του προσωπικού τους. 
  • Λέμε ΝΑΙ στην εργασιακή μας αξιοπρέπεια και στο σχολείο ως ανθρώπινο, παιδαγωγικό χώρο: Σε όλες τις χώρες όπου εφαρμόστηκαν αυτά τα βάρβαρα νεοφιλελεύθερα μοντέλα, με πρώτη την Αγγλία της Θάτσερ, το αποτέλεσμα ήταν ο κανιβαλικός ανταγωνισμός μεταξύ σχολείων και εκπαιδευτικών, σε έναν ευαίσθητο χώρο, που αφορά παιδικές και νεανικές υπάρξεις. Σε αυτές τις καπιταλιστικές μητροπόλεις το επάγγελμα του εκπαιδευτικού έχει καταντήσει εξαιρετικά απωθητικό : ο μέσος χρόνος παραμονής στο εκπαιδευτικό επάγγελμα δεν ξεπερνά πλέον τα 7 χρόνια, ενώ οι κενές θέσεις καλύπτονται από οικονομικούς μετανάστες. 
  • Λέμε ΝΑΙ στο δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά, όχι στο σχολείο-εξεταστικό κέντρο: Το βασικό κριτήριο κάθε μορφής αξιολόγησης θα είναι σε τελική ανάλυση οι επιδόσεις των μαθητών στις τυποποιημένες πανελλαδικού τύπου εξετάσεις, που εξαγγέλλονται βροχηδόν : πανελλαδικές, τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο (ακόμα και στα ειδικά Λύκεια!), «ελληνική PISA» στην Γ' Γυμνασίου και στην ΣΤ' Δημοτικού. Φυσικά, σύμφωνα με το υπουργείο, μοναδικοί υπεύθυνοι για κάθε κακό αποτέλεσμα θα θεωρηθούν οι εκπαιδευτικοί, την ίδια στιγμή που τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων θα πετιούνται μαζικά εκτός σχολείου. 
  • Λέμε ΝΑΙ σε ένα μαζικό, αγωνιστικό μέτωπο των εργαζομένων και της νεολαίας, για τη συνολική ανατροπή της αντεργατικής, εγκληματικής κυβερνητικής πολιτικής, αντλώντας έμπνευση από τους νικηφόρους αγώνες των φοιτητών και των διανομέων. 

 Ωστόσο, η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, όσο επιτακτική και απαραίτητη κι αν είναι, δεν επαρκεί από μόνη της για την απόκρουση της κυβερνητικής επίθεσης στη δημόσια εκπαίδευση και τα δικαιώματά μας. Η κυβερνητική επίθεση είναι γενική και εκτείνεται σε ένα τεράστιο μέτωπο: Αξιολόγηση, τυποποιημένες εξετάσεις, τράπεζα θεμάτων, ΕΒΕ, τρελή αύξηση ωραρίου, χτύπημα των συνδικάτων… Η κυβέρνηση τα παίζει όλα για όλα και, αν επικρατήσει, τα παίρνει όλα: σειρά θα έχουν οι μισθοί μας και η μονιμότητα. Η κρισιμότητα της κατάστασης, την οποία όλο και περισσότεροι συνάδελφοι αντιλαμβάνονται, απαιτεί να καταπιαστούμε αποφασιστικά με την προετοιμασία ενός απεργιακού αγώνα διαρκείας, με 48ωρες απεργίες κάθε εβδομάδα. Η επιτυχία μιας τέτοιας κινητοποίησης προϋποθέτει όχι μόνο να γίνει ο αγώνας υπόθεση όλων, αλλά και η απεργία να περάσει από τα χέρια των συνδικαλιστικών γραφειοκρατιών, στα χέρια των απεργών μέσα από την αυτοοργάνωσή τους σε απεργιακές επιτροπές και επιτροπές αγώνα. Καθήκον των επιτροπών δεν θα είναι μόνο η πρακτική προετοιμασία και διεξαγωγή των κινητοποιήσεων, αλλά και η συσπείρωση και ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων συναδέλφων, η μαζικοποίηση των γενικών συνελεύσεων και, το σημαντικότερο, η συνεχής προσπάθεια να «βγει ο αγώνας προς τα έξω», με ενημέρωση των γονέων και όλης της κοινωνίας, με απεύθυνση και συντονισμό με φοιτητές, μαθητές, εργαζόμενους και άλλα αγωνιζόμενα κομμάτια της. Η μαζική αυτοοργάνωση είναι η καλύτερη απάντηση και προστασία από τους ελιγμούς και τα ξεπουλήματα των γραφειοκρατικών πλειοψηφιών των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ. 

Λέμε ΟΧΙ στην «αυτοαξιολόγηση», συμμετέχοντας μαζικά και αποφασιστικά στην 24ωρη απεργία της 11ης Οκτωβρίου και απαιτούμε από τις ομοσπονδίες να καλέσουν Γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με απεργιακή εισήγηση και Γενική Συνέλευση Προέδρων για κλιμάκωση του απεργιακού αγώνα. 

3 Οκτωβρίου 2021 

Αντικαπιταλιστική Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών

Σχόλια